höger/vänster

för några veckor sedan var jag hos mormor på frukost och läste ST. där stod det en insändare om man ska gå på höger eller vänster sida när man går runt sidsjön, för den här damen hade fått hotfulla anklagelser när hon gått runt sjön att hon gått på fel sida. jag och mormor var helt oense om vilken sida man börgå på. hon säger nämligen att hon lärt sig sedan hon var liten att gå på VÄNSTER sida.
det här har jag stört mig på många år tidigare utan att riktigt tänka på det... när jag går runt sidsjön kommer det alltid en äldre människa och går på helt jävla fel sida och vägrar flytta på sig! så alla som går på rätt sida får byta sida bara för den envisa människan! så efter denhär insändaren har jag gjort en liten "kamp" haha.. för jag vägrar byta sida, och sedan byta tillbaka när den människan gått förbi, aldrig!! det har blivit en sån kamp att ibland har den ena fått gått ut i gräsmattan eller nästan gått in i mig haha helt galet!!!
så vad tycker ni? jag antar att det bara är yngre som läser min blogg;) vi kan ju jämföra såhär: om ni går i en korridor(skola, sjukhuset...) går ni på höger eller vänster sida? jag går iallefall på höger sida när det handlar om allt annat än en trafikeradgata(för där går man på vänster sida för att inte behöva ha trafiken i ryggen och ha bättre koll). men på andra ställen anser jag att man "är bilen" och man kör ju på höger sida, alltså går man på höger sida! ganska logiskt?? inga svårigheter att förstå, och man behöver inte skicka in en insändare när man ett flertal gånger fått hotfulla anklagelser att man går på fel sida, för då går man helt enkelt på fel sida dumma gamla tant! säkert är hon en av dem envisa som jag har mött...

Kommentarer
Postat av: Jennie

Man går på höger och cycklar på vänster! de ha jag lärt mig iaf ;)

2010-09-29 @ 18:53:52
Postat av: Anonym

cyklar till och med !

2010-09-29 @ 18:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0