gussjön/kameran i sjön

de senaste dagarna var som sagt väldigt sega och på fredagskväll ringde min mor och sade att det skulle kanske bli finväder på lördagen, då bestämde vi oss för att åka!

efter mycket strul på lördagsförmiddagen bar det äntligen av, stannade först för att köpa det sista på ica & nästa stopp blev i indal på deras pizzeria ;)
när vi kom fram var det jätte fint&mysigt väder, vi packade upp alla saker och jag visade tommi runt ;) vår stuga ligger bort mot liden, nästan i bispgården. man kör in 7-8 km i skogen där varken mottagning/el/vatten finns, alltså ingen kontakt med omvärden;) som tur var kom jag ihåg att ta med vatten!
vårt båthus brann upp i fjol och det blev ingen resa förra sommaren så fick se det nya båthuset/vedboden för första gången, bastun var supersnygg med fönster hela väggen mot sjön!
vi började he på bastun och skulle ta lite bilder på solnedgången.. så stod vi på bryggan också skulle jag ta kort, också tappar jag kameran! den studsade rakt ned på vår brygga och jag slängde mig för att fånga den men då studsade den igen över mina händer och plums i sjön! där försvann den och jag började storböla! det var ju tommis superkamera! åh vad ledsen jag vart! men tommiälsklingen vart inte sur, han fick bara trösta mig och lite skrattade han, något jag bara kan tycka är LITE kul nu, men mest synd om min plånbok.
nog om detaljer, så bastade vi hela kvällarna, värmde vatten&badade som små barn i två baljor som mina små kusiner brukar bada i ;) grillade, hämta vatten ur vår egen vattenkälla;) badade(lite var väldigt kallt faktiskt) spelade yatziii såklart och myste :) synd bara att båtmotorn var ur skick&att inget riktigt fiskespö fungerade. men några mysiga dagar :)

här är några bilder jag hann ta innan den plömsa i sjön..



Kommentarer
Postat av: Elina

Ni verkade ju haft super mysigt :) tråkigt dedär med kameran :O stackars Tommi , bara du som lyckas Jenny :P



Saknar dig

2009-07-14 @ 02:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0